Vegan Pankek


Ara sıra kahvaltı için değişiklik istediğim de pankek yapıyorum. Bazen Yiğit istiyor, ben de pankek yemek istiyorsam vegan tarifi tercih ediyorum.

  • Bitkisel süt olarak vanilyalı soya sütü kullanıyorum. Sade soya sütü kullanıyorsam 1 paket vanilin ilave ediyorum.
  • Un tercihim organik, tam buğday unu
  • Pankekin yanına tatlı tuzlu tüm kahvaltılıklar ama özellikle pekmez, reçeller, fındık-fıstık ezmesi, meyveler çok yakışıyor.


Vegan Pankek (2 kişilik)

Yarım muz
1 su bardağı vanilyalı soya sütü
1 tutam tuz
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı toz şeker
1 su bardağı tam buğday unu
1/2 çay bardağı zeytinyağ


  • Tüm malzemeyi blender ile çırpın. Hamuru 20-30 dakika buzdolabında bekletin.
  • Kepçeye doldurduğunuz hamuru yağlanmış tavaya daire şeklinde dökün. Üst tarafı göz göz olup, kenarları kurumaya başlayınca ters çevirin. Tüm malzemeyi bitene kadar pişirin (her defasında yağ sürmek gerekmiyor).


  • Pişen pankekleri tabağa üst üste koyun, sıcak veya ılık servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder