Patates Mantısı


Evde olunca değişik ama pratik şeyler yapmayı seviyorum. Her türlü fırın yemeği, makarna vb. zaten favorimiz. Bugün de patates mantısı yaptım. Bazı sitelerde görmüşsünüzdür, kıymasız, soğuk ikram olarak yapılıyor. Bizim evin ergeni onu yemeyeceği için bildiğim gibi yaptım.

  • Soya kıyması kullandım.
  • Zerdeçalı hemen her yemeğe azıcık da olsa ekliyorum. Dilerseniz koymayabilirsiniz.
  • Tek tek uğraşmak zor gelirse yağlı kağıt serilmiş tepsiye tüm patates karışımını döküp üzerini düzeltip fırınlayın. Tek porsiyonluk dilimler halinde kesip servis yapabilirsiniz.
  • Fotoğrafta ergenin yoğurtlu mantısı var, ben yoğurt koymuyorum tabii ki. Eğer vegan yoğurt kullanıyorsanız deneyebilirsiniz ama ben tercih etmiyorum.

Patates Mantısı (30 adet)

Taban:
6 adet orta boy patates
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kırmızı biber
1 çay kaşığı zerdeçal
1 tatlı kaşığı pul biber

Ara malzeme:
2 yemek kaşığı soya kıyması
1 küçük kuru soğan
1 tatlı kaşığı salça
1 tatlı kaşığı su
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz

Üzerine:
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı salça


  • Patatesleri haşlayın.
  • Soya kıymasını sıcak su ile karıştırın. Yemeklik doğranmış soğanı tavaya alıp zeytinyağında kavurun, şişen soya kıymasının suyunu süzerek ilave edin. Salça ve suyu ilave edip karıştırın, tuzu ekleyip altını kapatın.
  • Zeytinyağında salçayı kokusu çıkana kadar kavurun.
  • Derin bir kap içine haşlanmış patatesi doğrayın, zeytinyağı ve baharatları ekleyip yoğurun.
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde yuvarlayın, ortasını parmağınızla oyun, yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. 170 dereceye ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirin.
  • Pişen patatesleri ılınınca servis tabağına alın. Boşluklara soya kıymalı harç koyun.
  • Üzerine salça dökerek servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder