Yumurta İkameleri / Yumurta Yerine Ne Kullanıyorum ?


Hayatımızdan yumurta çıkınca, yumurtalı pastalar, kekler nasıl pişirilecek sorusu aklıma ilk gelen konuydu. İnternet sınırsız bir kaynak, arayınca  her şeye ulaşılabiliyor.

Buradaki fotoğrafları internette buldum ve hemen çıktısını aldım. Mutfakta gözümün önünde duruyor. Zaman içinde alışkanlık kazandım zaten.

En sık hangilerini kullanıyorum derseniz tatlı, kek ve kurabiye vb. muz ve elma püresini tercih ediyorum. Sebze köfteleri gibi yemeklerde bağlayıcı olarak çekilmiş keten tohumu ya da chia tohumu tercih ediyorum. Chia pahalı olduğu ve fark olmadığı için ilk tercihim keten tohumu oluyor.

Soya proteini, agar agar, soya yoğurdu ve tofu denemedim.

Sirke ve kabartma tozunu denemek istiyorum; özellikle pufidik poğaçalarda güzel olur diye tahmin ediyorum.

Ticari olarak satılan yumurta ikameleri var ancak çoğu palm yağı içeriyor. Elimizde doğal kaynaklar varken hazır almaya gerek yok.

Elma Püresi

Elma püresini hazırlayıp buzdolabında 4-5 gün saklayabilirsiniz. 5-6 elmanın kabuğunu soyup rendeliyorum. Tencereye alıp çok az su, 2-3 damla limon suyu ekleyip kısık ateşte pişiriyorum. Pişen elmaları soğuyunca blenderdan geçirip kavanozda saklıyorum.

Şeker vb. ilave etmiyorum. 50-60 ml elma püresi 1 yumurta yerine kullanılıyor.

Ayrıca ekmeklerde yağ yerine yine elma püresi kullanıyorum.

Keten Tohumu ve Chia

Kullanmadan önce çekiyorum. Hazır çekilmiş satın almıyorum. İkisini de suda bekletince jelleşiyor, bağlayıcı olarak kullanıyorum.

Muz

ez, kullan :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder