Vegan Ananaslı Alt Üst Kek

Yumurtasız, sütsüz kek olmaz diyenlere inat, bizim evin çok sevilen ananaslı alt üst kekini pişirdim bugün. Ananas yoksa herhangi bir meyveyi kullanabilirsiniz. Karamele elma ve muzu da yakıştırıyorum.
  • 24 cm.lik kelepçeli kalıp kullandım.
  • Kullandığım bardak her zamanki gibi normal su bardağı, yaklaşık 200 ml hacimli. 
  • Keten tohumu su karışımını en başta hazırladım, hafif jelleşmesi gerekiyor. ( 1 yumurta için 1 kaşık keten tohumu + 3 kaşık su)
  • Kelepçeli kalıbı fırın kağıdı ile kapladım. Keki ters çevirip çıkarırken sorun yaşamak istemedim.
  • Keki fırından çıkarttıktan sonra bekleme süresini uzatmayın, karamelize kısım sertleşip kağıda/kalıba yapışmış kalabilir.
  • Tarifi daha önce Anne Kedi'de paylaşmıştım, o tarife göre uyarladım :)))

Ananaslı Alt Üst Kek

Dilimlenmiş ananas

Karamelli Taban için:
1 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı sıvıyağ

Kek için:
3 kaşık öğütülmüş keten tohumu ve 9 kaşık su
Yarım su bardağı su
Yarım su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tutam tuz
  • Önce sos tenceresine şekeri alın, kısık ateşte ara sıra karıştırarak karamelleşmesini bekleyin. Şekerin rengi kahverengine dönmeye başlayınca sıvıyağı ekleyip karıştırın.
  • Karamelize şekeri kalıbın altına döküp yayın, üzerine ananas dilimlerini yerleştirin.
  • Keten tohumu ve suyu karıştırıp bekletin.
  • Kek için un, kabartma tozu, vanilin karıştırın, eleyin.
  • Karıştırma kabına tüm malzemeleri alıp çırpın.
  • Kek hamurunu ananasların üzerine dökün. 170 dereceye ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirin.
  • Pişen keki 10 dakika oda ısısında soğutup servis tabağına ters çevirip çıkarın.
Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder